Na wiosnę kierowcy zmieniają opony, a ciepłe swetry lądują głęboko w szafie. Warto przy tej okazji zadbać również o siebie i zrzucić zbędne kilogramy, których nam przybyło podczas długich zimowych miesięcy. Jak to zrobić skutecznie?

Skomponuj odpowiednie menu

Wiosenna aura motywuje do tego, aby zadbać o swoje ciało. Należy przy tym pamiętać o zbalansowanej diecie, która jest kluczowa w uzyskaniu zgrabnej sylwetki. Istotne, aby odpowiedni jadłospis zawierał wszystkie niezbędne składniki odżywcze tj. węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy oraz minerały. Brak wyżej wymienionych składników może negatywnie wpłynąć na samopoczucie i wygląd. Ważne, żeby jeść regularnie i spożywać 4-5 posiłków dziennie. Liczba posiłków uzależniona jest dodatkowo od stylu życia oraz podejmowanej aktywności fizycznej.

Ćwicz, ćwicz, ćwicz

Regularny trening jest istotnym czynnikiem wpływającym na utratę zbędnych kilogramów. Aby ćwiczenia fizyczne miały w pełni korzystne działanie, warto wykonywać je przed posiłkiem, a najlepiej rano. Trening po jedzeniu jest mniej skuteczny. Poranny trening na czczo zmusza organizm do sięgnięcia po zapasy energetyczne, czyli odłożony tłuszcz. Tak ćwicząc, można stracić trzy razy więcej tkanki tłuszczowej niż w przypadku treningu zaraz po jedzeniu.

Wysypiaj się

Badania potwierdzają, że zdrowy i odpowiednio długi sen ma zbawienny wpływ na samopoczucie człowieka, a także przyczynia się do skuteczniejszej walki z nadwagą. Amerykańscy naukowcy dr Oz i dr Breus stwierdzili, że wydłużenie czasu snu z 7 do 8 godzin na dobę może przyczynić się do utraty od 2 do nawet 6 kilogramów miesięcznie. Dłużej śpiąc, mniej jemy i przez to ograniczamy ilość dostarczanego pokarmu. Ponadto niedobór snu podnosi apetyt i zwiększa ryzyko sięgnięcia po wysokokaloryczne produkty.  

Pomocne zioła

Świetnym uzupełnieniem diety odchudzającej są herbatki wspomagające naturalny proces oczyszczania np. TEEKANNE “Detox & Slim”. To wyraziste połączenie zielonej herbaty i pokrzywy jest idealnym wsparciem w procesie dbania o linię.

Podsumowując, istnieje wiele recept na szczupłą sylwetkę. W Internecie można znaleźć setki diet i planów ćwiczeń. Wszystko jednak okaże się nieskuteczne, jeśli zabraknie jednego ważnego elementu – wytrwałości w działaniu.


Komentarze