W okresie jesienno-zimowym staramy się szczególnie dbać o naszą odporność. Kapryśna pogoda i niskie temperatury mogą szybko doprowadzić do przeziębienia, dlatego w tym czasie warto zadbać o zdrowie i dobrą kondycję. Domowym sposobem na wsparcie odporności jest ciepła herbata z miodem.

Herbata z miodem jest ceniona za swoje właściwości rozgrzewające. Podstawą jej przygotowania jest dobrej jakości susz herbaciany. W Polsce największą popularnością cieszą się herbaty czarne, jak Teekanne Gold czy Teekanne Nero, ale równie dobrze można wykorzystać herbatę zieloną, jak Teekanne Green Tea. Jednak sam napar herbaciany nie wzmocni naszej odporności, główną rolę odgrywa tu miód.

Herbata z miodem – słodkie lekarstwo

Dobroczynne właściwości miodu znane są od wieków, bywa nazywany „naturalnym antybiotykiem”. To prawdziwe bogactwo mikroelementów i cennych enzymów. Obecna w miodzie inhibina ma silne działanie bakteriobójcze, jej najwyższe stężenie znajdziemy w spadziowych miodach z drzew iglastych. Dodatkowo miód wzmacnia układ krwionośny. Aby zachować wszystkie cenne właściwości miodu, powinniśmy go dodawać nie do gorącej, lecz do przestudzonej herbaty – wysokie temperatury znacząco obniżają jego właściwości. Pamiętajmy również, że jednorazowe spożycie miodu nie będzie miało większego wpływu na naszą odporność, powinniśmy to robić przynajmniej przez kilka tygodni – tylko wtedy herbata z miodem będzie miała na nas pozytywny wpływ.

Herbata z miodem może być również wzbogacona innymi dodatkami, które pozwolą zadbać o nasze zdrowie. Sok wyciśnięty z cytryny dostarczy rutyny oraz witaminy C, które wzmacniają działanie układu odpornościowego. Kilka plasterków świeżego imbiru zwiększy działanie przeciwzapalne i dodatkowo nas rozgrzeje, gdyż imbir poprawia krążenie krwi. Jeśli zaś szukamy interesujących smaków, do herbaty z miodem możemy dodać łyżeczkę konfitury z dzikiej róży, która zawiera mnóstwo witaminy C.


Komentarze